Bir açıdan baktığınızda,
Dünyanın bütün turistlerini birleştiren son derece basit deneyim tuvalettir.
Evet, tuvaletler, banyolar, lavabolar, dinlenme odaları, seyahat edenlerin hep
endişe duydukları kaynaklardır.
Temiz, hijyenik ve çalışan
bir tuvalet bulmak hala seyahatçilerin en önemli sorunu. Reklamları ve dev
bütçeleri unutun gitsin. Basit ama temiz bir tuvalet genellikle seyahat
edenlerin mola verip yerel ekonomiye katkıda bulunması için yeterli bir
nedendir.
Bütün özel ilgi
gruplarında, özellikle yaşlılar ve aileler için en öncelikli mola nedeni
tuvalettir.
Bütün destinasyonlarda öncelikli ihtiyaçları temiz bir tuvalettir.
Sadece tuvalete gitmekle kalmazlar; tesiste yemek yerler, benzin alırlar, yolda
gerekecek bir şeyler satın alırlar. Kimi zaman da bir ya da iki gece konaklama
da yaparlar. Buna ‘zincirleme reaksiyon’ da diyebilirsiniz.
Bazı destinasyonlar bu
konuyu anladı ve çözdü. Örneğin Tayland, Hindistan, Endonezya ve Çin turizm
için tuvalet kampanyasını devlet politikası olarak ele alıyor.
Bir destinasyon, ilgi
alanı, otel, kafe ya da restoran iseniz ve başarı ile neşelenmek istiyorsanız,
işe ziyaretçilerinizin kullandığı tuvaletlerin kalitesini yükselterek başlayın.
Hemen ardından tuvaletleriniz ile ilgili olarak sosyal medyada inanılmaz bir
yorum yağmuru ile karşılaşabilirsiniz. Örneğin Yeni Zellanda’da Mooloolaba’da
ve Queensland’da böyle güzel tuvaletler vardır.
Tuvaletinizin temizliği
viral bir yayılma da gösterebilir. Mesela Filipinler’dei Bohol’deki Shell İstasyonunun tuvaletini gösteren video
Youtube’da 180 bin kişi tarafından izlendi.
Temiz tuvaletlerin
sağlanması özellikle tropik kuşaktaki ülkelerde sağlık sorunları ilde bire bir
ilişkilidir. Bunun dışında, kadınların güvenliği de temiz tuvaletler ile
yakından bağlantılıdır.
Birleşmiş Milletler 19 Kasım 2014’ü Dünya Tuvalet Günü
olarak ilan etti. Bu kampanyanın sloganı ise; Eşitlik- Onur ve Cinsiyet
Temelindeki Şiddet ile Temizlik arasındaki Bağ. “ 2.5 milyar insan uygun hijyen
ortamından yoksundur. Buna tuvaletler de dahildir. Bu yoksunluk küresel anlamda
insanlık için dramatik sağlık, temizlik, güvenlik sorunları yaratmaktadır. Bu
sorunların bir bütün olarak Dünyayı ve insanlığı olumsuz yönde etkilemesi
kaçınılmazdır.”
“ Dünya Tuvalet Günü aynı zamanda kadınların
ve kızların temiz olmayan, güvensiz tuvaletlerde karşılaştığı cinsel şiddet
tehlikesini de aydınlatmayı amaçlar. Bu tuvaletler kullanım ve konum itibarıyla
kadınlar için bir tehlike noktasıdır.”
Temiz ve pratik tuvalet
temini aynı zamanda engelliler için de hayati önemdedir. Tekerlekli sandalye
ile seyahat eden turistler, gidecekleri destinasyonlarda öncelikle kendileri
için uygun tuvalet olup olmadığına bakmaktadırlar.
Ödüllü tuvaletler inşa
edin. Turizminizin prestijini yükseltin. Satışlarınız artsın. Birleşik
Krallık’ın Belfast şehrindeki Kent Konseyi için en önemli gündem maddeleri
Hayvanat Bahçesi, Kale, Liman Bölgesi ve Umumi Tuvaletlerdir. Kent Konseyi’nin
web sayfasında tuvaletlere özel bir bölüm ayrılmıştır. Bu bölümde şehirdeki
umumi tuvaletlerin açılış saatleri, engelliler için uygun formasyonu olan umumi
banyolar, bebek altını değiştirmek için uygun olan tuvaletler yayınlanır. Web
sayfasından görüleceği üzere, Belfast Kent Konseyi geçen yıl Britanya Tuvalet
Birliği tarafından verilen Yılın Tuvaleti Ödülleri yarışmasında, ödülleri silip
süpürmüştür.
Bazı turistler çok sık
tuvalete gitme ihtiyacı duyarlar. Avustralya’da turistler kendilerine verilen
Ulusal Umumi Tuvaletler Haritası sayesinde çok rahattırlar. Haritalar Ulusal
Rahatlama Programı tarafından hazırlatılmıştır. Bu harita sayesinde
seyahatinizi daha rahat programlayabilir, yol boyu tuvaletleri rahatça
bulabilir ve sorun yaşamazsınız.
Harita, Avustralya’daki
toplam 16 bin umumi tuvaletin adresleri, açılış saatleri, duş olup olmadığı,
bebek altı değiştirme imkanları ve ulaşım imkanları yer alır. Bu konuda
teknolojiden de yararlanılmış. Haritayı Itunes app storedan iPhone uygulaması
olarak telefonlara indirilebiliyor.
Bu anlamda bütün turizm
destinasyonlarına en acil önerimiz, temel servislerin rolünü ve önemini asla
küçümsemeyin. Özellikle de tuvalet gibi bir temel gereksinimi mükemmel bir
pazarlama aracına dönüştürün.
Bir sonraki turizm
pazarlama programınızın itici gücü tuvaletler olsun. Farklı ve etkili bir bakış
açısı getirin.
www.mytravelresearch.com
çeviren Adil Gürkan
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder